Interviu su MURR prekinio ženklo įkūrėja Raimonda Grižiene-Grižauskiene: „Didžiausi mano vaikiškų drabužėlių kolekcijų ekspertai ir kritikai yra mano sūnūs“

Dizainerei Raimondai Grižienei-Grižauskienei veiklos tikrai netrūksta. Besišypsanti, trijų berniukų mama, skaičiuoja jau antrus sėkmingo asmeninio verslo metus. Kaip pasakoja „MURR“ prekinio ženklo įkūrėja nors nuosavo verslo kūrimo pradžia nėra lengva, tačiau gali lengviau planuoti savo laiką ir skirti daugiau dėmesio savo šeimai. Interviu rasite vaikų mados tendencijas ir sužinosite iš kur kilo juodo katino idėja.

Nuo ko prasidėjo nuosavo verslo kūrimas?

Iki nuosavo verslo dirbau interjero dizainere. Nors darbas buvo įdomus, tačiau didžiulis tempas ir nesibaigiantys viršvalandžiai, pasibaigus vaikų auginimo atostogoms, nekėlė noro grįžti į savo pareigas. 

Kai pirmajam sūnui tebuvo treji metukai, Kalėdinei darželio šventei pasiuvau karnavalinį zuikio kostiumą. Prisipažinsiu, vaiko akys buvo tokios švytinčios, kokių nebuvau mačiusi! Tai buvo tarsi pradžia naujai veiklai. Ilgainiui pradėjau siūti karnavalinius kostiumus pagal užsakymus, tiesiog iš pomėgio ir netikėtai atrasto talento gimė nedidelis verslas pavadinimu „RGG design“. Pavadinimo ilgai galvoti neteko, tiesiog sudėjau visas savo vardo ir pavardės raides ir pridėjau žodelį design – tai atspindėjo, jog kostiumai yra būtent mano sugalvoto dizaino, mano kūrybos. Greitai sukūriau nemažą išskirtinių ir savito stiliaus karnavalinių kostiumų kolekciją, kuri iki šiol turi nemažą paklausą. Tai buvo pirmieji žingsneliai nuosavo verslo link.

Pastebėjusi, jog didžiausia paklausa karnavaliniams rūbams būna prieš šventes, greitai supratau, jog greta šios veiklos, galiu sukurti dar ką nors ir turėti darbo ištisus metus. Kadangi esu gana veikli, trijų berniukų mama, pagalvojau jog su karnavaliniais kostiumais praktiškai dirbu tik du, tris mėnesius per metus, tad galbūt reiktų užsiimti panašia veikla ir kurti drabužius moterims bei vaikams, kurie tiktų tiek laisvalaikiui, tiek pasipuošti įvairiomis progomis. Pasikviečiau savo gerą draugę – giminaitę ir pasiūliau prisidėti kuriant naują aprangos prekės ženklą. Ji turėjo vadybos žinių, tad mielai sutiko prisidėti ir gan greitai sugalvojome įkurti prekės ženklą MURR. Tiesa, kiek vėliau mūsų keliai išsiskyrė ir šiuo metu su MURR dirbu aš viena. 

Nuosavas verslas nėra lengva užduotis. Kodėl renkatės jį, o ne samdomą darbą? 

Taip, verslo pradžia buvo gan nelengva. Teko investuoti visas savo santaupas tam, kad prekės ženklas būtų pastebimas, išliktų didelės konkurencijos sąlygomis. Tačiau džiaugiuosi, kad neteko imti paskolų ir šiuo metu nesu niekam skolinga. Šiuo metu verslas po truputį skinasi kelią į sėkmę, prekės ženklas MURR tampa vis labiau pastebimas ir žinomesnis.

Kad ir kaip būtų nelengva, nuosavą verslą pasirinkau dėl to, kad auginame tris vaikučius, su kuriais nebūtų taip lengva suderinti darbą, nuvežimą ir parvežimą iš mokyklos, darželio. Mano vyras yra traumatologas-ortopedas, jo darbo grafikas nėra pastovus. Kartais dirba kelias dienas nuo ryto iki vakaro, o kartais dirba po parą laiko. Tiesiog abu su vyru nusprendėme, jog mums patogiausia, kada aš galiu bet kada pasirūpinti vaikais, net ir tada, kai jie serga. Dirbant sau, bet kada galiu suderinti savo darbo laiką su vaikais ir jų poreikiais. Tas yra labai patogu ir niekam nereikia atsiskaityti. 

Kas slypi po tokiu katinišku pavadinimu „MURR“? 

Nuo pat pradžių, kai tik su drauge sugalvojome kurti MURR, žinojome, kad kursime elegantiško stiliaus rūbus moterims bei vaikams. Būtent todėl verslo simbolį rinkomės atsakingai.

Pradžioje sprendėme, kuo mūsų kuriami drabužiai skirsis nuo kitų prekės ženklų, nes konkurentų išties labai daug. Katės simbolis pasirinktas ne atsitiktinai: Egiptiečiai turėjo net kačių deivę – Bast. Ji simbolizavo džiaugsmą, linksmybes ir muziką. Senovėje tikėta, jog juodos katės, apsigyvenusios laive atneša sėkmę. Kituose šaltiniuose katės simbolio reikšmė apibūdinama kaip moteriškumo, grožio ir meilės simboliu. Tada labai norėjome kurti elegantiškus drabužius moterims bei vaikams. Kiek vėliau, po pirmosios moteriškos kolekcijos pagaliau pribrendome vaikiškai kolekcijai. Kadangi mano stiprioji pusė buvo vaikiški rūbai, sukūriau pirmąją vaikiškų kolekciją su žaismingais katinais. Be to vaikai myli katinus, o šis mano sukurtas katinėlis yra dar ir be galo linksmas, todėl vaikams labai patinka. Katinai būna mieli, minkštučiai, pūkuoti, nuolat žaidžiantys ir šėlstantys. Toks katinas yra ir „MURR“ vaikiškų drabužėlių herojus. 

Koks jūsų vaikų indėlis, kuriant šiuos drabužius?

Tiesa, didžiausi mano vaikiškų drabužėlių kolekcijų ekspertai ir kritikai yra mano sūnūs. Visada sėdime kartu prie kompiuterio, aš piešiu, o jie man pataria, koks katinas būtų gražus, kokio jie norėtų ant savo drabužėlių. Be jų palaiminimo nei vienas katinas neranda vietos kolekcijoje (šypsosi). Dabar dalyvaujant mugėse bei parodose dauguma žmonių jau pradeda atpažinti mano prekės ženklą „MURR“, nes niekas Lietuvoje negamina tokių drabužėlių su žaismingais katinais. Būna pirkėjai juokauja, jog „MURR“, tai gerai žinomo japonų prekės ženklo „Hello kitty“  lietuviška versija. 

Kodėl pasirinkote kurti drabužius vaikams?

Vaikiškų drabužėlių kūrimas, tiek karnavalinių, tiek laisvalaikio, yra mano didžiausias pomėgis ir mano aistra.  Vaikiški drabužėliai yra spalvingi, žaismingi, galima labiau pasitelkti fantazija ir kurti ką tik nori. Be galo myliu spalvas. Vaikų drabužėlių kūrimas ne toks sudėtingas procesas kaip suaugusiųjų ir daug smagesnis, nes tame procese dalyvauja ir mano vaikai. Galiu juos pirmuosius papuošti naujausiais savo kūriniais ir esu laiminga, kada jie laimingi. 

Kas sunkiausia dirbant su vaikais?

Su vaikais dirbti nėra sunku. Jie visi myli spalvas, vienokias ar kitokias. Jie visi myli linksmus piešinius ant drabužėlių, jie vertina audinio minkštumą, švelnumą, kad būtų malonu liesti, ir patogumą. Drabužėliai būtinai turi būti patogūs ir nevaržyti judesių. Todėl renkamės tik natūralių pluoštų audinius, linksmas ir patrauklias spalvas bei piešiame žaismingus piešinius, kurie virsta aplikacijomis ant drabužėlių. Galbūt tai ir užima daugiausiai laiko, kol išsirenkame temą, kokie tai turi būti piešiniai, ką tie katinai veiks ant drabužėlių ir kodėl taip, o ne kitaip. 

Gal pasidalintumėte patarimais, kokios tendencijos šiais metais vyrauja vaikų madoje?

Vaikų mada yra kur kas paprastesnė nei suaugusių. Vaikų drabužėliuose visada vyrauja gražios spalvos, kurios kinta priklausomai nuo sezono, taip pat pagrindinis kriterijus yra natūralių pluoštų audiniai bei patogumas. Skiriasi tik audinių raštai bei siluetų kirpimas, lengvesnės ar sudėtingesnės konstrukcijos. Laisvalaikio drabužėliai vis dar populiariausi yra medvilnės trikotažo ir veliūriniai. Tiesa, madoje vis dar išlieka deriniai vaikams ir suaugusiems. Mergaitės dažnai mėgsta rengtis kaip mamos, berniukai – kaip tėčiai. Todėl neretai kai kurių gamintojų kolekcijose galima rasti stilingų drabužėlių, tarsi suaugusiųjų drabužių kopijų pamažintus variantus. 

Mergaitėms visada madingos įvairių gėlių raštų suknelės arba vienspalvės, tačiau puoštos gėlių aplikacija ar rankų darbo gėlyte. Madingos blizgančios detalės ar akcentai aukso ar sidabro spalvos. Šiuo metu madingos visiško ar dalinio saulės kliošo suknelės ir sijonukai, su kuriais mergaitės galėtų suktis ir suktis.

Berniukams madingi įvairiausi patogūs džemperiai su aplikacijomis, užrašais, printais su kaukolėmis. Todėl mes ir sukūrėme neįprastą katino kaukolės piešinį, printą, kuris puošia vieną iš laisvalaikio kostiumų naujoje „MURR“ kolekcijoje. Per trumpą laiką šis kostiumėlis tapo populiariausiu ir gavę nemažai užklausimų dėl tokio pat kostiumo tėveliams, planuojame gaminti tokius ir suaugusiems. 

Berniukų kelnės vis dar madingos ir neapleidžiančios aukštų pozicijų, tai – hareminės kelnės. Jos skiriasi tik skiriasi audinių įvairove bei stilingais akcentais, tokiais kaip: sagos, užtrauktukai, kišenės, klostės ar originalūs printai neįprastose vietose. Būtent tokias kelnes mes pristatėme naujausioje „MURR“ kolekcijoje. Visos kelnės yra be galo patogios, mėgstamos vaikų ir turi išskirtinį akcentą – specialiomis siūlėmis sutvirtintas kelių vietas. Berniukų mamos, sukluskite!

Dar visai neseniai praūžus olimpinėms žaidynėms tapo didesnis susidomėjimas sportu. Todėl vis dar madinga yra sportinė – laisvalaikio apranga, ir kuo išskirtinesnė, tuo geriau.  Taigi, pagalvojome ir „MURR: sukūrė du skirtingus laisvalaikio kostiumus berniukams, būtent futbolo ir krepšinio mėgėjams. 

Kokie „MURR“ prekinio ženklo ateities planai? 

„MURR“ skaičiuoja jau antrus metus, tad per tą laiką po truputį suprantame ko nori mūsų klientai. Todėl visada stengiamės atsižvelgti į pirkėjų norus, pageidavimus ir kuriame tai, ko reikia mūsų vaikams ir mūsų pirkėjams. Idėjų ir naujovių „MURR“ verslui turime kaip visada  itin daug. Planuojama plėsti asortimentą ir pasiūlyti rinkai ne tik drabužėlių su katinais, o taip pat sukurti lauko drabužių liniją bei pasiūlyti minkštus ir mielus „MURR“ katinėlius – žaislus. Mes džiaugiamės augančiu susidomėjimu ne tik iš Lietuvos, bet ir iš skirtingų Europos miestų parduotuvių gautais pasiūlymais plėsti veiklą. 

Jeigu galėtumėte pasirinkti bet kokius tris žmones, ką pasikviestumėte puodeliui kavos šiek tiek pafilosofuoti apie gyvenimą? 

Perskaičiusi knygą apie Coco Chanel, susižavėjau jos ryžtu, atkaklumu ir energija. Kai kas iš jos gyvenimo man buvo labai pažįstama, o kai ko norėčiau iš jos ir pasimokyti. Puodeliui kavos norėčiau pasikviesti stilistę Agnę Jagelavičiūtę ir aktorę Jennifer Aniston (šypsosi).

Dėkojame už interviu ir linkime sėkmės kūrybiniame versle!

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.