Interviu su koučingo specialistu Donaldu Duškinu: „ Viskas prasidėjo nuo didelio noro padėti kitiems“

Donaldas Duškinas – transformacinio ir karjeros koučingo specialistas, turintis 12 metųasmeninio tobulėjimo, viešojo kalbėjimo ir kitų panašių mokymų patirtį. Pokalbio metu aptarėme kokias savybes būtina ugdyti norint tapti geru vadovu ir kaip tinkamai išsakyti kritiką kitam žmogui. Asmeninio gyvenimo guru interviu metu papasakojo kokiais klausimais vadovai dažniausiai kreipiasi į koučingo specialistus bei kuo ypatinga 4MAT sistema. Kaip teatras susijęs su koučingo veikla? Skaitykite ir netrukus sužinosite.

Nuo ko prasidėjo Jūsų veikla?

Mano, kaip koučingo specialisto, veikla prasidėjo nuo didelio noro padėti kitiems žmonėms ir sau, be abejo (šypsosi), rasti atsakymus į svarbiausius gyvenimo klausimus. Ir štai jau 12 metų kaip tai vyksta.

Kas nusako koučingo specialisto darbo kokybę?

Klientų eilė prie kabineto durų (šypsosi). Pastovių klientų ratas. Patenkintų klientų rekomendacijos kitiems ir panašiai. Galų gale, tas didžiulis vidinis abipusis, kliento ir koučingo specialisto džiaugsmas, kai randamas ieškomas atsakymas arba, kai ilgai kankinusi problema išsisprendžia.

Esate sertifikuotas darbui su unikalia mokymųsistema “4MAT“. Kuo ši sistema ypatinga?

Sistema ypatinga tuo, kad tai yra paprasta ir labai efektyvi priemonė, norint sukurti programą, atitinkančią kliento poreikius. Tai sistema, kuri remiasi 4 esminiais klausimais: kodėl mes tai darom? Ką mes čia darom (kokiais šaltiniais remiamės)? Kaip tas veikia (praktinės užduotys)? O jeigu įvyktų kažkas neplanuoto (plano B paieška)? Ši sistema ypatinga tuo, kad ją naudojant, galima „rasti priėjimą“ prie labai skirtingų žmonių.

Savo tinklalapyje rašote, kad Jūsų misija – Transformacinio koučingo pagalba inspiruoti žmones susikurti savąją karjerą, remiantis PAŠAUKIMU. Ar daug žmonių, su kuriais Jums teko dirbti išdrįsta daryti tai, kas yra jų pašaukimas?

Nori labai daug žmonių, tačiau išdrįsta mažiau. Natūralu, kad ne taip paprasta atsisakyti to, kas garantuoja tam tikrą saugumą, tenka išeiti iš komforto zonos. Iš kitos pusės – sunkiausia žengti pirmą žingsnį. Tačiau žengus pirmą žingsnį, tu patenki į sferą, kurioje pradeda pildytis tavo svajonės, tu pradedi jausti, kad esi savo kelyje. Tai didelių pastangų ir pasitikėjimo savimi reikalaujantis žingsnis, tad reikia laiko.

Gal turitekeletątokių sėkmės istorijų pavyzdžių?

Turiu ir ne vieną. Tačiau egzistuoja koučingo specialisto etikos kodeksas ir tai, kas vyksta koučingo sesijos metu, lieka tarp dviejų žmonių.

Kaip išsakyti kritiką neįžeidžiant kito asmens?

Pati kritikos prigimtis – noras padėti kitam žmogui siekti tobulybės. Jei tu prieš pateikdamas savo kritines pastabas, sugebi išaiškinti kitam žmogui, koks yra tavo pagrindinis tikslas, kokia nauda iš to kitam žmogui, jei tavo argumentuose aiškiai matomos stiprios ir tobulintinos kito žmogaus pusės, jei tavo kritinės pastabos pasibaigs pozityviu palinkėjimu ir prisipažinimu, kad tu pats daug ko mokaisi iš šio žmogaus, tokiu atveju ši kritika vadinasi konstruktyvi kritika. Žmogus aiškiai supras, kad visa tai tik padės jam augti ir tobulėti.

Kas yra svarbiausia, norint tapti geru pardavėju?

Autentiškumas – drąsa būti savimi.

Kokias savybes reikėtų ugdyti norint tapti geru vadovu ar lyderiu?

Pasaulinė praktika rodo, kad geriausi vadovai ir lyderiai nuolat mokosi, tad sakyčiau: noro tobulėti, noro ieškoti ir atrasti, gebėjimo džiaugtis atradimais. Prie viso tai pridedu dvi dažnai pamirštamas savybes: aktyvus klausymas ir grįžtamojo ryšio davimas.

Kokiais klausimais vadovai kreipiasi į koučingo specialistus?

Kaip padėti „augti“ savo darbuotojams, kaip „įpūsti ugnelę akyse“ bei kaip padėti darbuotojams tikėti savimi ir beribiu savo potencialu.

Esate profesionalus dramos teatro režisierius bei aktorius. Kuo aktoriaus savybės padeda darbe su klientais koučingo mokymuose?

Tiek teatre, tiek koučinge egzistuoja tas pats – pagrindinis tikslas: parodyti žmogui situaciją iš šalies, pateikti jam aktualiausius klausimus bei padėti jam, savarankiškai rasti į juos atsakymus. Koučinge yra technikos, kai pats klientas tarsi suvaidina visą probleminę situaciją ir tokiu būdu, tarsi teatre viską pamatęs iš šalies, priima svarbius sprendimus. Tad koučingo specialistas ir klientas tarsi du aktoriai vaidina viename spektaklyje, kurio finalas priklauso nuo vieno iš jų, šiuo atveju kliento. Koučingo specialisto vaidmuo – būti geriausiu šiuo metu įmanomu partneriu: išgirsti klientą, padėti jam rasti kelią. Tad kaip matote aktoriniai gebėjimai čia puikiai padeda. Didžiųjų koučingo specialistų nuomone, viena geriausių visų laikų knygų apie koučingą – garsaus rusų režisieriaus, aktoriaus ir teatro reformatoriaus K. Stanislavskio knyga „Aktoriaus saviruoša“. Taigi teatras ir koučingas yra labai artimi.

Tikriausiai esate užimtas žmogus. Koks svarbiausias dalykas planuojant savo laiką?

Net ir intensyviausią dieną rasti laiko sau.

Jūs vedate skirtingus mokymus, nuo vaikščiojimo žarijomis, kaip tapti geru pardavėju iki kaip pasiekti harmoniją. Kas Jums teikia didžiausią malonumą?

Mokymų dalyvių vidinės transformacijos, jų atradimų džiaugsmas. Kai tai vyksta suvokiu, kad tikrai einu savo keliu.

Kas Jums yra vidinė harmonija?

Girdėti Savąjį – Tikrąjį AŠ.

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.