Kodėl nesveika valgyti čipsus?

Čipsai yra pigus, skanus ir lengvai gaunamas užkandis, bet jų valgymo malonumas kažin ar atsveria jų poveikį sveikatai. Retkarčiais jų suvalgyti – nieko tokio, bet pavojus iškyla, kai juos vartoji reguliariai.

Svorio augimas. Čipsuose paprastai būna daug riebalų ir kalorijų, kas didina pavojų priaugti svorio. Atrasta, kad ryšys tarp čipsų valgymo ir svorio priaugimo yra stipresnis negu tarp svorio priaugimo ir kitokio maisto, pvz., perdirbtos mėsos, cukrumi saldintų gėrimų ir neperdirbtos raudonos mėsos. Storam žmogui didesnė rizika susirgti diabetu, širdies ligomis ir kai kuriomis vėžio rūšimis.

Menka mitybinė vertė. Jeigu čipsai yra jūsų mitybos dalis, tikriausiai negaunate visų jums reikalingų maisto medžiagų. Paprastai čipsuose būna mažai vitaminų ir mineralų. Sveiki užkandžiai gali padėti jums gauti trūkstamų maisto medžiagų, kurių negaunate valgydami, taigi jeigu rinksitės čipsus, o ne tokius užkandžius, tada jau jie neturės šio privalumo.

Aukštas kraujospūdis. Natris, esantis čipsuose, gali neigiamai veikti jūsų širdies ir kraujagyslių sveikatą.  Didelis natrio suvartojimas gali užkelti kraujospūdį, dėl ko gali ištikti insultas, širdies nepakankamumas, širdies vainikinių arterijų liga arba inkstų liga.

Aukštas cholesterolio kiekis. Dažnai valgant čipsus galima pakelti cholesterolio kiekį kraujyje, nes čipsuose yra daug riebalų. Dauguma čipsų yra karštai skrudinti aliejuje, o to proceso metu susidaro trans riebalai – pati pavojingiausia riebalų rūšis. Be to, aliejuje, kur paprastai kepami čipsai, dažnai būna iš sočiųjų riebalų, kurie irgi prisideda prie cholesterolio kiekio didėjimo.

Sveikos alternatyvos. Kepti orkaitėje čipsai ir tortiljų čipsai paprastai turi mažiau kalorijų ir riebalų negu aliejuje kepti čipsai, nors ir juose būna nemažai druskos. Nesūdytos pilno grūdo lazdelės ir ore išpūsti popkornai turi mažai riebalų ir kalorijų, duodantys ir balastinių medžiagų, dėl to yra geresni užkandžiai negu bulvių traškučiai. Kitos sveikos alternatyvos – mažai natrio turintys ir orkaitėje kepti daržovių traškučiai arba obuolių traškučiai.

http://healthyeating.sfgate.com/negative-effects-chips-2980.html

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.