Pradžia » Interviu su reklamos specialiste Ieva Rauktyte: „Reklamos versle yra daug skirtingų rolių“

Interviu su reklamos specialiste Ieva Rauktyte: „Reklamos versle yra daug skirtingų rolių“

Nuo ko priklauso sėkminga reklama? Kaip išgarsėti jaunai įmonei? Ar tikrai kūrybiškumas yra pagrindinis veiksnys lemiantis reklamos agentūros sėkmę? Į šiuos ir kitus klausimus, atsakymų ieškojome kartu su Ieva Rauktyte. Talentinga projektų direktorė bei reklamos įmonės „Six&Eight“ įkūrėja, jau daugiau nei 6 metus dirbanti reklamos srityje ir sutiko pasidalinti savo sukaupta patirtimi apie reklamos virtuvę iš arti. Interviu be kita ko sužinosite geros reklamos receptą.

Šiais laikais yra daug reklamos agentūrų, papasakokite plačiau apie jas.

Reklamos agentūros yra skirstomos pagal paskirtį: media agentūros (media kanalų planavimas), piaro agentūros (viešieji ryšiai), gamybos agentūros (video gamybos, spaudos gamyba, audio gamyba ir kita), kūrybos agentūros (idėjos, kūrybinės koncepcijos, meninis dizainas), digital agentūros (digital sprendimai, internetinė rinkodara), BTL agentūros (nestandartiniai sprendimai, promo kampanijos). Taigi, prieš kreipiantis į reklamos agentūrą reikia išsiaiškinti kokių paslaugų Jums reikia. Yra ir tokių agentūrų, kurios siūlo daugiau skirtingų paslaugų, pavyzdžiui reklamos kūrybą, gamybą ir digital paslaugas, dažniausiai tai būna didelės reklamos agentūros arba jų grupės. Norint kreiptis į jas, biudžetas vienam reklaminiui projektui turėtų prasidėti nuo 30 000 litų, todėl tikrai ne kiekviena įmonė, gali kreiptis į didžiausias ir tikrai patikimas reklamos agentūras. Mažesnius marketinginius biudžetus turinčioms įmonėms tenka ieškoti atskirų sričių reklamos specialistų arba kreiptis į mažas reklamos agentūras, kurios dažnai specializuojasi vienoje srityje.

Kaip išsirinkti patikimą agentūrą?

Geriausias patikimumo garantas yra agentūros portfolio – tai yra klientai su kuriais agentūrai yra tekę dirbti. Ypač jeigu vieno kliento užsakymai kartojasi, vadinasi agentūra yra patikima ir klientai linkę ja pasitikėti ir tęsti bendradarbiavimą ateityje.

Kaip sukurti gerą reklaminę kampaniją?

Gera reklamos kampanija prasideda nuo geros kūrybinės koncepcijos. Taigi jeigu įmonė iš pradžių kreipiasi į kūrybos agentūrą, kuri sugalvoja įdomią ir strategiškai gerą kūrybinę koncepciją, yra didelis šansas, kad reklaminė kampanija bus pasisekusi. Tačiau labai svarbu ir media kanalų parinkimas, kad jie būtų efektyvūs, galbūt nestandartiniai, netikėtai pateikti. Taigi mano manymu pagrindinės sudedamosios dalys gerai reklamos kampanijai yra gera kūrybinė koncepcija (vizualika, kreipinys, reklamos žinutė) ir efektyviai sudaryta reklamos kanalų panaudojimo strategija.

Kokiais būdais geriausiai išgarsėti jaunai įmonei?

Išgarsėti galima labai įvairiais būdais, tačiau ar tai atneš verslui ilgalaikės naudos? Jaunai įmonei labai svarbu nuo pat pradžių susidaryti tinkamą marketingo strategiją. Jeigu viskas bus daroma nuosekliai ir apgalvotai, galbūt pavyks sukurti stiprų prekės ženklą, kurį vartotojai pamils. Taip pat viskas labai priklauso nuo prekės ženklo ir nuo tikslinės auditorijos, jeigu tai jaunimui skirtas produktas, be abejo labai daug ką galima pasiekti vien socialiniais tinklais. Tačiau kitoms amžiaus grupėms naudojami kiti kanalai ir kitas priėjimas prie vartotojo. Galima sugalvoti labai netradicinių reklamos sprendimų, kurie akimirksniu pritrauktų žiniasklaidos dėmesį ir taip reklama pasiektų gan plačią auditoriją, tačiau tai tinka tikrai ne visiems prekės ženklams. Kaip ir minėjau viskas priklauso nuo pozicionavimo ir marketingo strategijos.

Kokius namų darbus reikia atlikti prieš kreipiantis į reglamos agentūrą?

Prieš kreipiantis į reklamos agentūrą reikia būtinai atsakyti į šiuos klausimus:

Koks yra mūsų prekės/paslaugos išskirtinumas?

Koks mūsų reklaminės kampanijos tikslas? Pardavimai, įvaizdis ir žinomumas.

Kokia mūsų tikslinė auditorija? Į šį klausimą būtina atsakyti labai tiksliai, tiek demografiškai, tiek psichografiškai.

Koks yra reklaminės kampanijos biudžetas? Pageidautina nustatyti.

Kokios asmeninės savybės svarbios dirbant reklamos versle?

Reklamos versle yra daug skirtingų rolių, taigi yra reikalingos skirtingos asmeninės savybės. Pavyzdžiu, meno vadovui be abejo reikalingas kūrybiškumas, laki vaizduotė, vizualinis supratimas, meniniai gebėjimai. Tuo tarpu projekto vadovui reikalingi nepriekaištingi bendravimo įgūdžiai, loginis mąstymas, strateginis/analitinis mąstymas, tačiau kūrybiškumas irgi nesutrukdys, kartais bendraujant su klientais reikia kūrybiškai išsisukti iš situacijos (šypsosi). Iš esmės tiek menininkas, tiek pardavėjas, su tinkamų žinių bagažu, gali dirbti reklamos versle.

Ar kūrybiškumas pagrindinis dalykas, lemiantis sėkmingą agentūros veiklą?

Priklauso apie kokį agentūros tipą kalbame. Jeigu kalbame apie kūrybos agentūrą, tai be abejo, kuo kūrybiškesnė kūrybos komanda joje dirba, tuo agentūra bus sėkmingesnė. Pagrindinis kūrybos agentūros variklis yra gera kūrybos komanda. Jeigu kalbame apie media planavimo agentūrą, kūrybiškumo joje reikia mažiau, jų darbas daugiau pagrįstas skaičiais. Kitų tipų agentūrose vienaip ar kitaip irgi reikalingas kūrybiškumas, tačiau tai nebūtinai lemia jų sėkmę. Stiprios strategijos, kurios pasiteisina ir pakelia klientų pardavimus vaidina svarbesnį vaidmenį.

Kas paskatino įkurti savo reklamos agentūrą?

Dirbant pakankamai didelėje reklamos agentūroje pamačiau, kad dažnai tekdavo atsisakyti mažesnių įmonių užsakymų dėl jų mažų biudžetų. Tuomet pamaniau, kad būtų smagu sukurti mini reklamos agentūrą, kuri galėtų padėti mažesnėms įmonėms, kurios nepajėgios dirbti su didžiosiomis reklamos agentūromis.

Ar galite papasakoti apie įsimintiniausią užsakovų projektą, kurį teko įgyvendinti?

Tai buvo vieno prekės ženklo pusmaratonio reklama. Klientas labai mumis pasitikėjo ir leido įgyvendinti savo sprendimus. Rezultate gavosi smagus video klipas, kuris patiko daugeliui žiūrovų. Tačiau juokingiausia situacija buvo kai klipo personažas realiai turėjo atvykti į maratoną ir bėgti su visais dalyviais, o jo mašina sugedo, todėl į startą personažas pavėlavo. Reikėjo greitai suktis iš situacijos, taigi personažas išsinuomojo dviratį ir pasivijo visus bėgikus su dviračiu ir net aplenkė. Viskas pavyko dar geriau negu tikėjomės, kadangi personažas nebuvo labai sportiškas, dalyvavimas maratone su dviračiu prajuokino dalyvius ir maratono stebėtojus. Apdovanojimo ceremonijos metu personažas bandė atimti apdovanojimą iš tikrojo laimėtojo, taigi manome, kad pavyko sukurti ne tik neblogą video klipą, bet ir maratono simbolį.

Kokias knygas rekomenduotumėte perkaityti žmonėms, kurie domisi šia sritimi?

David Ogilvy „Reklamos žmogaus išpažintis“ – labai gera klasikinė knyga tiek klientams, tiek reklamoje norintiems dirbti žmonėms.

Neuromarketing For Dummies. Stephen Genco, Andrew Pohlmann, Peter Steidl – apie tai, kaip veikia reklama.

Kadangi labiau domiuosi kūrybiniais reklamos aspektais siūlyčiau kiekvienais metais peržiūrėti geriausius Kanų liūtų nominantus. Kino teatrai daro specialius seansus į kuriuos tikrai verta nueiti.

Ar turite pasaulinio lygio autoritetų dirbančių panašioje srityje, kurių pasiekimai Jus įkvepia?

Įkvepia bet kokie kūrybiškos ir netradicinės reklamos pavyzdžiai, kuriuos netikėtai pamatau internete, išgirstu iš pranešėjų konferencijose ar papasakoja draugai. Įkvepia ne žmonės, o darbai.

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *