Pradžia » Kaip reikia paaukštėti?

Kaip reikia paaukštėti?

Ūgį lemia genetika ir aplinkos sąlygos. Nors daugelis tų ūgį nulemiančių dalykų yra ne tavo valioje, tu gali kai ką padaryti, kad užaugtum tokia didelė, kiek tik įmanoma. Kai tavo augimo plokštelės užsidaro, tavo ūgis lieka toks pats. Bet kol jos dar veikia, gali naudoti kai kuriuos metodus, kad pasiektum savo ūgio potencialą.

  1. Suprask, kad didžąja dalimi tavo ūgį lemia šeimos genetika. Ūgis yra poligeninis požymis – tai reiškia, kad jį įtakoja keli skirtingi genai. Jeigu tavo tėvai žemi, tai nereiškia, kad ir tu būtinai tokia būsi, lygiai kaip ir aukšti tėvai nereiškia, kad ir tu būsi milžinė. Tačiau jeigu dauguma giminės iš abiejų pusių yra maži, labai gali būti, kad ir tu neužaugsi didelė. Bet nenusimink. Tiesa yra ta, kad negali žinoti, kokio ūgio būsi, kol nepasieksi suaugusios amžių. Numatomą ūgį galima apskaičiuoti taip: sudėk savo mamos ir tėčio ūgį, kadangi esi mergaitė – atimk 13 cm (berniukams reikia 13 cm pridėti), padalink iš 2. Atsakymas bus tavo numatomas ūgis (plius minus 10 cm).
  2. Venk ūgiui kenkiančių dalykų. Ūgiui kenkia tokie dalykai kaip narkotikai ir alkoholis, taip pat nepakankama mityba. Apie rūkymo įtaką ūgiui nėra pakankamai duomenų. Kolumbijos universiteto duomenimis, “esami įrodymai teigia, kad aktyviai ar pasyviai rūkantys vaikai yra mažesni negu nerūkantys ir neturintys rūkančių tėvų”. Taip pat ūgį mažina ir steroidai. Vaikams ir paaugliams jie stabdo kaulų augimą, taip pat mažina spermatozoidų skaičių, krūtų dydį, kelia kraujo spaudimą ir didina infarkto riziką. Vaikai ir paaugliai, kenčiantys nuo astmos ir naudojantys inhaliatorius su nedidelėis steroido budezonido dozėmis yra vidutiniškai 1,25 cm mažesni negu negydyti steroidais vaikai.
  3. Gerai išsimiegok. Tyrimai rodo, kad vaikams ir paaugliams reikia nuo 8.5 iki 11 val. miego per parą. taip yra dėl to, kad miego metu kūnas auga ir regeneruoja audinius. Savo miego aplinką padaryk kiek galima ramesnę, stenkis sumažinti triukšmą ir bereikalingą šviesą. Jei tau sunku užmigti, išsimaudyk šiltoje vonioje ir išgerk ramunėlių arbatos.
  4. Teisingai maitinkis. Žiūrėk kad gautum visų vitaminų ir mineralų, kurių organizmui reikia pilnai užaugti. Vartok papildus, skirtus tavo amžiaus grupei, arba stenkis valgyti tam tikrus dalykus, kad ir kalcį (randamą pieno produktuose ir žaliose daržovėse). Kalcis skatina kaulų augimą ir gali padėti išvengti osteoporozės. 500 mg niacino vartojimas, kaip įrodyta, labai pakelia augimo hormono lygį, bet tik vartojamas ant tuščio skrandžio. Gauk pakankamai vitamino D (kurį galima gauti su žuvimi, grybais arba leidžiant daug laiko saulėje). Vitaminas D vaikams skatina kaulų ir raumenų augimą. Jei nemėgsti žuvies, vartok išgrynintus žuvų taukus (gryninimas pašalina gyvsidabrį). Taip pat vartok ir cinką (austres, šokoladą, žemės riešutus, kiaušinius, žirnelius, šparagus ir papildus).
  5. Išlaikyk stiprų imunitetą. Kai kurios vaikystės ligos gali stabdyti augimą. Daugelis jų gali būti išvengtos rutininių skiepų pagalba, kuriuos gauni dar visai maža, bet saugokis ir vartodama daug vitamino C ir gerai pasiilsėdama, kai pradedi sirgti. Palaikyk imuninę sistemą valgydama gryną, šviežią maistą. Venk perdirbto maisto, turinčio daug tuščių kalorijų ir riebalų, taip pat hidrogenizuotų riebalų, tokių kaip margarinas.
  6. Sportuok. Deja, jei tavo augimo plokštelės jau nebeveikia, sportas ūgio nebepadidins. Bet jeigu mėgsti plaukioti, važinėtis dviračiu, jogą ir kitas sporto rūšis, ir vis dar augi, su tinkama mityba ir miegu derinamas sportas turėtų tau padėti augti.
  7. Praktikuok gerą laikyseną. Pečių nuleidimas ir kūprinimasis gali paveikti augančio stuburo išlinkimą (ir ne į gerąją pusę). Pečius laikyk atloštus, smakrą pakeltą, o klubus tiesiai virš pėdų. Neslankiok ir nevilk kojų, o vaikščiok taip, lyg tyrėtum tikslą, okėdėje stenkis stovėti tiesiai. Net jeigu iš tikrųjų ir nepaaugsi, bent jau atrodysi aukštesnė.
  8. Vystyk pasitikėjimą savimi. Gal ir gerai būti aukštam, bet tai neatrodys gerai, jei nepasitikėsi savimi. Dalyvauk klubuose, būk aktyvi mokykloje ir užsiimk kokiu hobiu, kuris tau sektųsi. Visa tai pakels tau nuotaiką.
  9. Apsilankyk pas gydytoją. Jeigu visi tavo šeimoje aukšti, o tu nuo paauglystės ne kažin kiek paaugai, tada gera mintis būtų nueiti pas gydytoją. Augimą gali stabdyti kai kurios ligos (pvz., augimo hormono trūkumas arba autoimuninės ligos), kurios yra gana retos, bet pasitaiko. Jei sveikai maitiniesi, sportuoji ir pakankamai pasiilsi, bet vis tiek neaugi, taip gali būti dėl kokios ligos.

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *