Kaip apskaičiuoti, kiek gali kainuoti reklama atitinkamame tinklalapyje?

Internetinėms reklamoms kaina gali būti skaičiuojama keliais skirtingais būdais. Jie gali būti tokie:

  • Apmokėjimas už parodymus (cost per mile, CPM) – pats populiariausias būdas, kai mokama už 1000 reklamos parodymų. Šis būdas labiau skirtas vidutinių ir didesnių skydelių parodymui, kai svarbus ne tik paspaudimas, bet ir prekinio ženklo pastebimumas. Privalumas toks, kad turi galimybę tiksliai sužinoti, už ką yra mokami pinigai ir tiksliai prognozuoti kampanijos rezultatus.
  • Apmokėjimas už vienetą (flat free) – kai mokama už buvimo svetainėje laiką (savatę, mėnesį ar pan.).
  • Apmokėjimas už paspaudimus (cost per click, CPC) – apmokėjimas už tai, kiek kartų vartotojai atsidaro reklamą. Dažniausiai taip apmokami paspaudimai ant tekstinių nuorodų.
  • Apmokėjimas už veiksmą (cost per action, CPA) – kai mokama už galutinius marketingo rezultatus (pvz., pirkimus, paslaugų užsakymus, anketų ar registracijos formų užpildymus). Dabar naudojamas retai, nes jeigu mažai kas susidomės pasiūlymu, interneto svetainė gali patirti nuostolių, juk reklamai buvo skirtas ir plotas, ir laikas.
  • Pajamų dalybos – reklamos užsakovas ir svetainė dalijasi pajamas, kurias reklamos užsakovas uždirba iš pardavimų. Užsakovui toks būdas labai naudingas, nes jeigu reklama neveikia, tada jam ir mokėti nieko nereikia. Šiuo apmokėjimo būdu dažniausiai naudojamasi, kai norima atsilyginti partneriams už pritrauktus mokius lankytojus.
  • Apmokėjimas už skydelio dydį. Kuo didesnį plotą užima reklama, tuo daugiau kainuos.

Tai va, sunku pasakyti, kiek konkrečiai jums kainuotų reklama, nes tai priklausytų nuo svetainės. Ten gali būti skirtingos kainos ir skirtingi mokėjimo būdai. Dažniausiai naudojami būdai yra CPM, CPC ir CPA. Pvz., Google AdWords reklamuotojas nusprendžia, kiek jis nori mokėti už raktinį žodį (kaina priklauso nuo žodžio populiarumo – nuo kelių centų iki $5 už paspaudimą). Reklamos padėtis priklauso nuo siūlomos kainos dydžio. Reklamuotojas netgi nusistato ribas, kiek jis nori išleisti – jei jo biudžetas yra $500 ir jis perka raktinį žodį už $5, tada reklama matysis tol, kol ją paspaus 100 kartų. Reklamos kaina taip pat priklauso ir nuo to, kur ji bus patalpinta. 
Reklamos kainas lietuviškose internetinėse svetainėse (delfi.lt, lrytas.lt, draugas.lt ir t.t.) už 1000 paspaudimų galite pasižiūrėti lentelėje šiame puslapyje. Tiesa, duomenys jau kelerių metų senumo, dabar kainos jau bus kitokios, bet galite bent jau palyginti skirtingas svetaines. 
http://enternet.lt/seo-straipsniai/reklamos-internete-pateikimo-modeliai/
http://www.wahm.com/articles/the-costs-of-internet-marketing-and-advertising.html

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Vertintojų: 0

Kol kas įvertinimų nėra.