Interviu su „Aromadizaino“ direktoriumi Mykolu Goldu: “Žmogus visada atkreips dėmesį jeigu pajus kvapą“

Kvapų marketingas – naujovė Lietuvoje, sparčiai ir sėkmingai skinanti kelią šioje srityje. Šį kartą kalbiname įmonės Aromadizaino direktorių Mykolą Goldą. Daugiametę patirtį turintis kvapų ekspertas sutiko pasidalinti patarimais praversiančiais ne tik įmonės versle, bet kiekvieno iš mūsų buityje. Interviu metu rasite naudingų patarimų, kokie kvapai tinkamiausi mūsų vonioje ir be kokio produkto bus sunku išnaikyti prastą kvapą. Kvapų guru pažers puikių patarimų verslo atstovams padėsiančių pritraukti naujų klientų, juos rasite jau netrukus. 

Kas yra kvapų marketingas? 

Kvapų marketingas arba aroma rinkodara – marketingas, kurio darbo įrankis yra įvairūs kvapai (kvapo kompozicijas). Kvapų marketingo tikslas – pardavimų skatinimas, teigiamas poveikis klientų auditorijai, malonios atmosferos sukūrimas kvepinimo objekte, palankių sąlygų sukūrimas prekių pardavimui bei naujų prekybos taškų bei įmonių produktų įvedimas į rinką. Kvapų marketingas apima aroma kliningą (nemalonių kvapų neutralizacija) ir aroma dizainą (autorinis patalpų dizainas pasitelkiant kvapus).


Kokio tipo įmonėms tinka šis marketingas?

Kvapų marketingas – skirtas pačioms įvairiausioms įmonės:kvapų marketingą gali sėkmingai naudoti: supermarketai, prekybos centrai, kavinės, įvairiausios parduotuvės, odontologijos klinikos, medicinos klinikos, sporto klubai, ofisai, viešbučiai, naktiniai klubai, grožio salonai, parodos, autosalonai. Praktiškai bet kokia veikla užsiimanti įmonė gali naudoti kvapų marketingą.

Šiandien užsienyje labai daug įmonių naudoja kvapų marketinga, jis tapo tokia pat kasdienybe kaip ir muzika parduotuvėse. Kartais kai nėra parduotuvėje muzikos, mes galime pagalvoti ar parduotuve iš tikrųjų dirba? Visiems yra normalu, kai parduotuvėje visada skamba muzika, taip ir užsienyje būtinas dalykas yra kvapai. Daug įmonių, kurios parduoda savo prekių ženklo frančizę, joje jau turi kvapų marketingą. Netgi įmonė Mercedes Benz class naujame modelyje įdiegę specialią „duft systeme“ kvapų sistema, kuri kvepina automobilio auto saloną. 

Kokią naudą galima gauti pasitelkiant kvapų marketingą ir ar tai yra brangu?

Nauda vienareikšmiškai didelė. Kvapų marketingas padeda:

  • Išsiskirti iš konkurentų
  • Pritraukti klientus
  • Pakelti pardavimus
  • Kvepinimo objekte pirkėjas praleidžia daugiau laiko lyginant su vieta kur kvapo nėra
  • Sukuriamas teigiamas įmonės įvaizdis
  • Gera reklama, į kurią tikrai bus atkreiptas kliento dėmesys
  • Švarus oras kvepinimo objekte
  • Kvapo pagalba sukuriamos sąlygos, dėka kurių lankytojai padaro impulsyvius pirkimus. Klientas jaučiasi patogiai ir jam malonu būti tokioje patalpoje
  • Kvapas sukuria emocinį ryšį su klientu, tarp kliento ir prekės arba prekybos vietos. Kvapas užbaigia emocinę grandinę kuria vadovaujasi pirkėjas ir atkreipia dėmesį į marketingo žinutę.

Kalbant apie kainą, ji yra mūsų komercinė paslaptis. Kaina priklauso nuo patalpos ploto ir nuo kvapo. Kiekvienas kvapas turi savo kaina, kuri gali prasidėti nuo 30 eur.

Mūsų įmonė siūlo galingiausius įrenginius fiziniams bei privatiems asmenims už prieinamą kainą. 

Kvapai yra labai individualus dalykas, bet kaip įtikti klientams?

Profesionalus patalpų kvepinimas tai – kai pagal specialisto rekomendacijas ir žinias kvepinimo objektui parenkamas specialus kvapas tinkantis būtent tai veiklai, kuria įmonė užsiima.

Taip pat atkreipiamas dėmesys į objekto interjerą bei tikslinę kliento auditoriją, kuri apsilanko objekte. Analizuojamas jų amžius, atkreipiamas dėmesys, koks tai objektas, prabangus, vip klasės ar masinis marketas. Žinoma ši taisyklė ne visada galioja: kartais ir patys užsakovai renkasi kvapus įmonei savo nuožiūra.

Kokie kvapai yra patys populiariausi ir labiausiai mėgstami?

Kiekviena veikla turi savo kvapą. Išvardinsiu keliatą:

  • Prabangus liukso klasės parfumuotas kvapas
  • Žalia arbata
  • Vanilė, bet ne maistinė, primenanti kvepalus
  • Cinamonas su oboliais
  • Figmedžio kvapas

Kaip veikia žmones reklama, kuriai pasitelkiamas kvapas?

Galiu drąsiai teigti, kad teigiamai, tai matome užsienyje – pirkėjai atkreipia dėmesį į prekes, parduotuves ir kitus produktus. Tačiau kol kas tai visdar naujovė Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Yra labai daug techninių sprendimų kvapus naudoti reklamoje. Kaip pavyzdys galėtų būti, reklamuoti atskiras prekių grupės. Naudojant būtent tos prekės kvapą, pavyzdžiui Ariel skalbimo miltelių (jei reklamuojama būtent šita prekė). Taip atsiveria puikios galimybės atkreipti kliento dėmesį ten kur reikia ir sukurti emocinį ryšį su preke. Per kvapą pirkėjas bendrauja su siūlomu produktu. Nors įmonės mato, kad paprasta reklama jau neduoda tokio efekto kaip anksčiau, kol kas vis tiek ja užsisako. Mano manymu, tai vyksta dėl to, nes visi pripratom prie to, kad anksčiau reklama dirbo efektyviai. Tačiau esame įsitikinę, kad artimiausiu metu viskas keisis ir siekiant geresnio reklamos poveikio bus naudojamas kvapas. Šias laikais, kai informacija apie paslaugas tiesiog jėga brukama per reklamos stendus, televiziją, radiją žmogui į galvą, ji jau nebetenka galios. Reklama tampa neefektyvi ir rinkodaros specialistai ieško kitų būdų, kaip patraukliai pateikti potencialiam klientui informaciją apie paslaugas ir prekes.

Toks būdas yra „Aroma“ rinkodara – patalpų aromatizavimas- patalpų kvepinimas. Po prekybos centrą vaikštančiam žmogui akys pavargsta nuo įvairių spalvinių gamų, spalvotų reklaminių stendų, jis tiesiog nebepastebi parduotuvių, kavinių, įmonių. Tokiu atveju siūloma pasitelkti kvapus ir taip atkreipti praeinančiųjų dėmesį. Kaip rodo tyrimai, kvapų receptoriai yra vieninteliai receptoriai, turintys tiesioginę sąsają su nervų limbine sistema. Tai reiškia, kad smegenys neblokuoja su kvapais ateinančios informacijos. Žmogus visada atkreips dėmesį jeigu pajus kvapą.

Papasakokite, kas yra kvapų prezentacija?

Susitikimas su klientu, kai mūsų kvapų specialistas supažindina bei pristato kliento veiklai tinkančius kvapus, žinoma, visada turime su savim ir daug kitų nuostabių kvapų. Į susitikimą visada keliauja kvapų lagaminas, kuriame yra prezentaciniai pavyzdžiai ir popieriniai bloteriai, kad kvapo pavyzdys pasiliktų pas klientą. 

Ką aptariate jos metu?

Mes kalbame apie kvepalus bei apie produkto kokybę. Įsivaizduojame, kaip bus, jeigu mes kvepinsime patalpą vienu ar kitu kvapu. Po to viską analizuojame ir tai visuomet smagu, nes pradedame nuo vieno kvapo, o užbaigiame visiškai kitu. Tokia prezentacija trunka apie valandą laiko. 

Iš ko padaryti Jūsų kvapai, ar tai ekologiška, nekenkia sveikatai?

Mūsų įmonė atstovauja du tarptautinius kvapų gamintojus. Šių įmonių gamyklos yra Prancūzijoje ir Vokietijoje. Gamyklų pastovūs klientai yra Chanel, Dior, Kenzo ir daug kitų žinomų ženklų. Visi mūsų siūlomi kvapai padaryti iš natūralių medžiagų ir turi specialius saugumo sertifikatus IFRA. IFRA – tai tarptautinė kvapų asociacija – bendrovė randasi Briuselyje ir turi centrinį ofisą Šveicarijoje, IFRA tikrina pagaminto kvapo sudėtį. Kvapas tikrinamas, kad nesukeltų žmogui alergijos. Jeigu patalpoje atsiras žmogus, kuris turi kvėpavimo takų sutrikimą, jam būtų saugu būti kvėpinimo patalpoje.

IFRA turi specialų Annex kodeksą pagal kurį, bet kokia sukurta kvapų kompozicija turi būti patikrinta ir tai yra privaloma procedūra. Visi kvapai naudojami kasdieniniame gyvenime: kosmetikos ir higienos priemonėse, o taip pat ir žinomi kvepalai, praeina šią procedūrą. Mūsų atstovaujamos įmonės yra IFRA garbės nariai. Savo klientams visada parodome IFRA sertifikatus bei specialius dokumentus patvirtinančius mūsų partnerių narystę IFRA.

Kuo geriausia kvėpinti namus?

Namus geriausia kvepinti profesionaliomis priemonėmis: specialia įranga ir kvapais. Koki kvapą pasirinkti dažniausia priklauso nuo šeimininkų. Bet atsižvelgiant į mūsų klientus, dažniausia, jie renkasi arba lengvą ir prabangų kvapą, kuris yra neįkyrus: raudonų rožių, orchidėjos, taip pat renkasi ir rytietiškų kvapų kompozicijas. Viskas priklauso nuo šeimininkų noro. Žmonės yra labai įvairūs ir tikrai labai sunku patarti kokį nors universalų kvapą. Mūsų kvapų sąrašo lyderis – kvapas, pagamintas pagal Victoria Secrets kvapų kompoziciją Vanilla Lace, kadangi vanilė sukuria jaukumą ir šilumą namuose.

Kuo geriausia kvėpinti tualetą?

Tokias vietas kaip tualetas, rūkyklos, rūbinės, vonios kambariai ir kitos vietos, kur vyrauja įvairūs kvapai, būtinai reikia kvepinti kvapais, kurių sudėtyje yra absorberis. Kvapas, kuris turi absorberį nesusimaišo su nemaloniais kvapais patalpoje. Toks kvapas naikina blogo kvapo molekules neužmaskuodamas jas. Dėl to patalpoje pasilieka būtent kvapas, kurį Jūs pasirinkote, tarkim, šviežių obuolių kvapas. 
Kaip pačiam pasidaryti kvapą namams? 

Mūsų atsakymas bus labai paprastas, kvapų gamyba nėra lengvas procesas, reikia specifinių žinių bei patirties, be to medžiagos gali brangiai kainuoti. O sumaišius, kaip gali pasirodyti, visai skanius kvapus tarpusavyje nežinant proporcijų galime pridaryti daugiau žalos nei pakvepinti namus. Taigi siūlome nusipirkti kokybiškus kvapus ir džiaugtis kvapniais namais.

Įvertinkite šį įrašą:

Vidutinis įvertinimas 3 / 5. Vertintojų: 2

Kol kas įvertinimų nėra.